Head of Nile TV Sacked for Airing Video on Morsi’s Achievements

Head of the state-owned Nile TV Mervat Mohsen was removed from her post on Sunday after the channel aired a video on the achievements of deposed president Mohamed Morsi.

A source with knowledge of the decision to remove Mohsen told Al-Ahram Arabic news website that airing the video was made out of “carelessness” and not an intentional move by members of the Muslim Brotherhood.

Prior to her removal, Mohsen told Al-Ahram that what happened was a “massive mistake,” accusing members of the crew of violating her instructions.

“Nile TV played a great role in covering the 30 June events that saw the ousting of Morsi,” Mohsen said.

The former president is currently on trial for inciting the murder of protesters in clashes outside the presidential palace in December 2012.

Morsi, along with 130 Muslim Brotherhood members are also accused of collaborating with Hamas and Hezbollah to escape from Wadi El-Natroun prison during the January 2011 uprising, as well as attempting to murder police officers.

Source: Ahram Online

Comments
Loading...